Do 25 października w Padwie trwać będzie najważniejsza we Włoszech wystawa samochodów historycznych. Salon stanowi od wielu lat punkt odniesienia dla miłośników i kolekcjonerów.
Na wystawie obecne są marki Alfa Romeo i Abarth ze swoimi cennymi, zabytkowymi egzemplarzami oraz współczesnymi, aktualnie produkowanymi nowościami.
Zobacz także:
Chodzi o podkreślenie niepowtarzalności legendarnych marek z projektantami, samochodami, wyścigami i silnikami, które naznaczyły postęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniach sportowych dwudziestego wieku.
Alfa Romeo
Udział Alfy Romeo na targach w Padwie koncentruje się na nowej Giulii Quadrifoglio.
U jej boku pojawiły się protoplaści pochodzący z kolekcji niedawno otwartego dla odwiedzających Muzeum Alfy Romeo w Arese: Giulia TI Super, Giulia SS, TZ2 i Giulia Sprint GTA, które „opowiadają” o powiązaniu modelu z osiągami oraz ekskluzywna Montreal Expo, dla upamiętnienia prestiżowego udziału FCA w charakterze Oficjalnego Globalnego Partnera (Official Global Partner) Expo 2015 w Mediolanie.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje Giulia TI Super, samochód cywilny wyprodukowany w zaledwie 501 egzemplarzach (aby uzyskać homologację wyścigową), mogący uchodzić za protoplastę aktualnej Giulii Quadrifoglio, symbolu, który widnieje na boku karoserii. Dane techniczne modelu: silnik o pojemności 1570 cm3, moc 113 KM, prędkość 190 km/h, waga 960 kg przekładały się na wyniki w kategorii „Turismo” (sukces w Tour de France Auto w 1964 roku).
GTA i TZ2 to “ściganci” z rodziny Giulii (seria 105): pierwsza – pochodząca od wersji coupé, druga – ekstremalna i ukierunkowana na osiągi. GTA (królowa wyścigów GT) ze swoim zespołem napędowym z podwójnym zapłonem (170 KM – ponad 100 KM/litr), odnosiła zwycięstwa na całym świecie. Natomiast TZ2 – wyprodukowany w zaledwie dziewięciu egzemplarzach ma silnik 1,6 z dwoma wałkami, który rozpędza go do 250 km/h (dzięki masie równej 650 kg).
Giulia SS natomiast to dzieło Bertone, które prezentuje opływową i bardzo indywidualną linię. Dzięki udanemu połączeniu silnika 1.6 i aerodynamiki karoserii, Glilia SS osiąga 200 km/h.
Dopełnieniem wystawy jest najbardziej ekskluzywny samochód na stoisku Alfa Romeo: Montreal Expo, niezwykły prototyp projektu firmowany przez Bertone. Powstał w 1967 roku przy okazji międzynarodowej wystawy Expo w Montrealu. Koncept (w rzeczywistości powstały dwa, identyczne egzemplarze) został opracowany na ramie i silniku Giulii, natomiast wersja produkcyjna (z 1970 roku) została wyposażona w silnik „V8″.
Na Salonie Historycznych Samochodów i Motocykli 2015, obok prawdziwych, rzadkich pereł motoryzacji, pojawiła się również Giulia Quadrifoglio z mocnym, 6-cylindrowym silnikiem „V” turbo (benzyna) o pojemności 2.9 litra i mocy 510 KM, inspirowanym technologią i umiejętnościami technicznymi Ferrari, który stał się nowym wzorcem marki. Wyposażony w ten sposób model zapewnia osiągi: prędkość maksymalną 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.
Abarth
W Padwie publiczność może podziwiać dwa zabytkowe egzemplarze: Abartha 750 Record Bertone i Abartha Monoposto Record, oraz najnowszego Abartha 695 biposto.
W 1960 roku wprowadzony przez Umberto Maglioli Fiat Abarth 750 Bertone ustanowił cztery nowe, międzynarodowe rekordy szybkości na poziomie 212 – 214 km na godzinę. Z kolei 20 października 1965 roku, założyciel marki Karl Abarth zjechał na tor w Monzy, zasiadając za kierownicą Abartha Monoposto Record, klasa G, ustanawiając rekord przyspieszenia na 400 i 500 metrach.
W Padwie marka wystawia również Abartha 695 biposto, który zapewnia doskonałe osiągi: przy masie zaledwie 997 kg i silniku 1.4 T-Jet (190 KM przy 5500 obr./min.) samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sek. i osiąga maksymalną prędkość 230 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm przy 3000 obr./min.