Prezentowana podczas 84. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w wersji Spider, Alfa Romeo 4C została wybrana przez Eurosport Events na samochód bezpieczeństwa cyklu FIA World Touring Car Championship (WTCC) w sezonie 2014.
Wielokrotnie nagradzane coupé pojawiać się będzie na torach Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w specjalnej „szacie” już od pierwszego cyklu, który odbywa się 12 i 13 kwietnia na torze Circuito Moulay El Hassan w marokańskim Marrakeszu.
Zobacz także:
SPORT
Wyróżnienie to związane jest ze zdobyciem przez Alfę Romeo 4C prestiżowej nagrody “Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013”, przy okazji 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu; ten kompaktowy supersamochód okazał się zwycięzcą sondażu przeprowadzonego we współpracy z International Automobile Festival (IAF) w międzynarodowej sieci stron Eurosportu, spółki, która produkuje i organizuje FIA WTCC za pośrednictwem swojego oddziału Eurosport Events.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, która zapewnia znakomite osiągi i doskonałość techniczną.
Dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie jest prawdziwą „driving machine”. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyśpieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania rekordowych czasów przejazdu, a Alfa 4C oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalną szybkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g.
Wszystko to uzyskane zostało dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy: 40 proc. na oś przednią, 60 proc. na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe.
Osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT oraz nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race“. Czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o ciśnieniu 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje maksymalną moc przy 6000 obrotach na minutę.
Organizowany od 2005 roku cykl wyścigowy FIA WTCC w sezonie 2014 składa się z 12 rund, odbywających się na 4 kontynentach, a zakończenie cyklu przewidziano w Macao, na torze Circuito da Guia w dniu 16 listopada.
Wszystkie 24 wyścigi będą transmitowane na żywo przez kanały Eurosport i Eurosport 2.
Kalendarz wyścigów w ramach FIA WTCC 2014:
– 12-13 kwietnia: Maroko, Circuit Moulay El Hassan;
– 19-20 kwietnia: Francja, Circuit Paul Ricard;
– 3-4 maja: Węgry, Hungaroring;
– 10-11 maja: Słowacja, Slovakia Ring;
– 24-25 maja: Austria, Salzburgring;
– 7-08 czerwca: Rosja, Moscow Raceway
– 21-22 czerwca: Belgia, Circuit de Spa-Francorchamps;
– 2-3 sierpnia: Argentyna, Autódromo Termas de Río Hondo;
– 13-14 września: Stany Zjednoczone, Sonoma Raceway;
– 11-12 października: Chiny, Shangai International Circuit;
– 25-26 października: Japonia, Suzuka International Circuit;
– 14-16 listopada: Macao, Circuito da Guia.