Podczas targów rolniczych Agritechnica w Hanowerze Mercedes-Benz zaprezentował nowego Unimoga, a wraz z nim w sektorze rolniczym zadebiutowały silniki spełniające normę Euro VI.
Będą one niebawem obowiązkowe w ciężarówkach. Na stoisku C 05 w hali numer 9 swoją premierę świętował również Arocs przeznaczony do zastosowań w logistyce rolniczej.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Wprowadzony na rynek wiosną br. Unimog napędzany jest silnikami BlueEfficiency Power – trzema 4- i dwiema 6-cylindrowymi jednostkami o mocy od 115 kW (156 KM) do 220 kW (299 KM). Ich zaawansowana konstrukcja pozwala na dalsze obniżenie zużycia paliwa (do 3 proc.) i emisji spalin.
W przypadku Arocsa gama silnikowa Euro VI obejmuje wytrzymałe i oszczędne 6-cylindrowe jednostki rzędowe o wysokim momencie obrotowym – łącznie 16 wariantów mocy w czterech wersjach pojemności, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM).
W Niemczech transport rolniczy odpowiada rocznie za przewóz ponad 500 mln ton dóbr na coraz dłuższych dystansach. Mercedes-Benz odpowiada na te potrzeby proponując im m.in. nowego Unimoga oraz specjalnie skonfigurowanego Arocsa.
Na stoisku Mercedes-Benz w Hanowerze pojawił się Unimog U 423 przygotowany do pracy w rolnictwie. Pojazd wyposażono w rolnicze opony i przeprojektowaną tylną przystawkę odbioru mocy. Połączenie to zostało opracowane zarówno z myślą o transporcie, jak i o pracach polowych. Drugi z prezentowanych Unimogów to sprawdzona wersja U 500, uzbrojona w specjalistyczne narzędzia dla służb drogowych, pomocne w utrzymaniu porządku na drogach przez okrągły rok.
Napęd trakcyjny i systemy hydrauliczne
W nowym Unimogu debiutuje innowacyjny, synergiczny napęd trakcyjny. Dostępny na życzenie, pozwala on podczas jazdy przełączać się z bezstopniowego napędu hydrostatycznego na ręczną zmianę biegów. Za sterowanie narzędziami odpowiada nowa, płynnie sterowana hydraulika robocza, pracująca z jeszcze większą precyzją. Zapewnia ona o około 30 proc. wyższą moc hydrauliczną.
Szczególnie wydajną alternatywę dla hydrauliki roboczej stanowi opcjonalna hydraulika siłowa VarioPower, która może służyć do napędzania platform i wind załadowczych lub osi napędowych.
Pierwszy Arocs do zastosowań rolniczych
Mercedes-Benz Arocs w wersji rolniczej został dostosowany do wymogów transportowych, jakie obowiązują w tym rozwijającym się segmencie. Ciągnik siodłowy Arocs 2042AS z napędem na wszystkie koła przeznaczony jest do efektywnego transportu dużych ładunków z wysoką prędkością.
Istotny udział ma tu nowy, wydajny układ napędowy Arocsa: standardowo siłę napędową do kół przenoszą zautomatyzowane przekładnie Mercedes PowerShift 3. Oferują one specjalne tryby pracy, zaprojektowane z myślą o zróżnicowanych zastosowaniach.
Arocs przeznaczony jest do ekstremalnych zadań w trudnych warunkach, a jego solidną, bezkompromisową konstrukcję cechuje przede wszystkim wysoka ładowność i znakomita stabilność.