Toyota Prius Plug-in Hybrid otrzymała najwyższą ocenę – pięć gwiazdek za ekologię w badaniu EcoTest przeprowadzonym przez ADAC. To jedyny model z badanych hybryd ładowanych z zewnętrznej sieci, wyróżniony przez niemiecki Automobilklub.
Model wyprzedził konkurencję zarówno pod względem emisji zanieczyszczeń, jak i dwutlenku węgla. Łączne zużycie paliwa i energii elektrycznej przy w pełni naładowanym akumulatorze wynosi 1 l/100 km oraz 7,2 kWh/100 km i powoduje emisję 22 g/km CO2.
Zobacz także:
Jazda wyłącznie w trybie hybrydowym bez korzystania z energii ładowanej z zewnątrz skutkuje zużyciem paliwa 3,4 l/100 km benzyny i emisją 79 g/km CO2.
Prius Plug-in Hybrid uzyskał łącznie 97 punktów na 100 możliwych – wynik ten wyróżnia się tym bardziej, jeśli porównać go z rezultatem drugiego najlepszego samochodu w badaniu ADAC, który zdobył 67 punktów i 3 gwiazdki. Najsłabszy hybrydowy model w tym zestawieniu uzyskał jedną gwiazdkę i tylko 24 punkty.
“Z punktu widzenia ochrony środowiska, doszliśmy do wniosku, że tylko Toyota Prius Plug-in Hybrid jest prawdziwym ekologicznym samochodem” – podsumowano w raporcie ADAC. Zaawansowany technicznie układ hybrydowy nowy Prius Plug-in Hybrid dzieli z modelem 4. generacji. Silniki elektryczne o mocy 68 kW współpracujące z benzynowym silnikiem 1,8 l pracującym w oszczędnym cynku Atkinsona redukują emisję CO2 i zanieczyszczeń do minimum.
W rezultacie ładowany z gniazdka Prius otrzymał 47 punktów na 50 możliwych za produkcję zanieczyszczeń i maksymalną liczbę 50 punktów za emisję CO2.
Gama modeli Toyoty z ekologicznym napędem liczy w Europie 8 samochodów, w tym 6 hybryd, jedną hybrydę plug-in i jeden samochód na wodór. Najwyższą pozycję w rankingu ADAC EcoTest w swojej klasie ma także Toyota Mirai, która zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km i 0 kWh/100 km, nie emitując przy tym żadnych spalin ani dwutlenku węgla, a jedynie czystą wodę.
Toyota już dziś spełnia wyznaczony na lata 2020/21 cel redukcji emisji CO2 przyjęty przez Parlament Europejski, który zakłada, że nowe samochody osobowe będą mogły emitować do atmosfery średnio nie więcej niż 95 g CO2/km (czyli nie więcej niż 4,1 l/100 km dla aut benzynowych i 3,6 l/100 km dla diesli).
Inwestycje w samochody hybrydowe, hybrydy plug-in i auta na wodorowe ogniwa paliwowe stanowią ważny element długofalowego planu Toyota Environmental Challenge 2050, w którym japoński producent przyjął ambitne cele. Jednym z założeń tej strategii jest redukcja do 2050 roku dwutlenku węgla emitowanego przez samochody o 90 proc. w porównaniu do 2010 roku.