AAA AUTO: PRZEDSIĘBIORCY WYBIERAJĄ DROŻSZE MODELE

VwGolf-1

Właściciele małych i średnich firm w Polsce kupują używane samochody, które są droższe aż o 8 tysięcy złotych od aut wybieranych przez klientów indywidualnych.

Według danych firmy AAA Auto, średnia cena auta używanego, na które decyduje się przedsiębiorca wynosi obecnie ponad 33 600 zł, a średnia cena samochodu kupowanego przez pozostałych klientów wynosi ponad 25 500 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jednocześnie przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zakup używanych samochodów z wykorzystaniem leasingu lub kredytu bankowego, których udział wynosi blisko 50 proc.

– Polscy przedsiębiorcy dotychczas finansowali zakup auta używanego w przeważającej części z własnych środków. Obecnie zauważamy, że sytuacja zmienia się i już połowa z nich korzysta z kapitału zewnętrznego, wykorzystując leasing oraz kredyt. Taka forma finansowania pozwala na angażowanie własnych środków w przedsięwzięcia inwestycyjne, zwiększające wartość firmy, a jednocześnie na korzystanie z odliczeń podatkowych. Przewiduję dalszy wzrost liczby firm korzystających z tych form finansowania zakupu aut z drugiej ręki, w związku z rosnącym udziałem całego sektora MSP w polskiej gospodarce – powiedział Paul Sperring, Dyrektor Generalny AAA Auro w Polsce.

Właściciele małych i średnich firm szukają aut używanych głównie w internecie. Niemal po połowie rozkładają się preferencje dotyczące silników – 55 proc. osób wybiera silnik benzynowy. Ale już na manualną skrzynię biegów decyduje się aż 82 proc. przedsiębiorców. Większą popularnością cieszą się także auta typu hatchback, SUV i kombi.

TOP 10 marek aut używanych wybieranych przez przedsiębiorców w 2017 roku w sieci AAA Auto w Polsce
1. Volkswagen;
2. Ford;
3. Toyota;
4. Peugeot;
5. Citroen;
6. Nissan;
7. Opel;
8. Skoda;
9. BMW;
10. Chevrolet.