AAA AUTO: POLSKA NAJWIĘKSZYM RYNKIEM AUT UŻYWANYCH

AAA_AUTO-1123

Tytuł nie jest do końca prawdziwy – chodzi o rynek Europy Centralnej. Z danych udostępnionych przez firmę AAA AUTO wynika, że w 2015 roku pojawiło się w Polsce obejmował prawie dwa i pół miliona ofert sprzedaży (2 479 000) aut używanych.

Dla porównania w Czechach ofert tych było 932 000, na Węgrzech 556 000, a na Słowacji 508 000. Przeciętny samochód był oferowany przez polskich właścicieli w ubiegłym roku za 21 172 zł i miał około 12 lat oraz niemal 170 tys. km przebiegu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Najwięcej ofert sprzedaży używanych samochodów pojawiło się w województwie mazowieckim (354 501), a najmniej w województwie opolskim (44 834).

Polacy najczęściej zamieszczali w 2015 roku ogłoszenia o sprzedaży następujących aut używanych:
1. Opel Astra;
2. VW Passat;
3. VW Golf;
4. Audi A4;
5. BMW 3;
6. Ford Focus;
7. Opel Vectra;
8. Opel Corsa;
9. Ford Mondeo;
10. Renault Megane.

– Porównując dane ze stycznia i lutego 2016 roku ze statystykami z tego samego okresu w 2015 roku, można dostrzec zmiany w preferencjach zakupowych. Polacy są skłonni wydać więcej na samochód używany. Średnia cena oferowanego w 2015 roku w tym okresie samochodu używanego wynosiła 19 576 zł, natomiast w 2016 roku jest to już 24 183 zł. Wyższa cena wywoławcza związana jest często z młodszym rocznikiem auta, co tylko potwierdza obserwowany przez nas trend kupowania przez Polaków coraz młodszych aut używanych – powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce oraz członek zarządu Grupy AAA AUTO.

Rynek samochodów używanych jest regularnie badany przez zespół 30 analityków działu zakupów firmy AAA AUTO, którzy na bieżąco aktualizują dane dotyczące cen aut. Przedmiotem analizy są oferty na portalach samochodowych, ogłoszenia w prasie i na stronach internetowych dealerów samochodów używanych.

AAA AUTO w swoich badaniach, którymi miesięcznie obejmuje średnio 15 tysięcy ofert, wykorzystuje również dane uzyskane w badaniach realizowanych przez własne call center, w ankietach wysyłanych drogą e-mailową oraz formularzach kontaktowych wypełnianych przez klientów.