Grupa AAA AUTO, która w minionym roku sprzedała 75 400 samochodów używanych, zadba o większą wygodę klientów przy zakupie i sprzedaży aut dzięki swojej nowej inicjatywie.
Nowy program rozwoju technologii m.in. w zakresie procesów zakupowych, sprzedażowych, usług finansowych, usług posprzedażowych, a także wewnętrznych zasad zarządzania, będzie funkcjonował na rynku pod nazwą laboratorium AuresLab.
Zobacz także:
– Chcemy, aby klienci postrzegali naszą firmę jako najbardziej innowacyjną w naszej branży w całej Europie Środkowej. Już od dłuższego czasu nie jesteśmy tylko firmą samochodową, ale zajmujemy się również oprogramowaniem i technologiami, dzięki którym zawsze o krok wyprzedzamy inne podmioty obecne na rynku. Dlatego też podjęliśmy decyzję o utworzeniu innowacyjnego laboratorium AuresLab, które skonsoliduje wszystkie dotychczasowe działania i zajmie się ich wdrażaniem.Naszym celem jest pozyskanie nowych klientów, którzy są zainteresowani zakupem samochodów używanych, a także potencjalnych nabywców nowych aut. Cel ten osiągniemy dzięki podwyższeniu poziomu komfortu przy zakupie i sprzedaży, a także w konsekwencji rozszerzeniu zakresu naszej działalności – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.
Nazwa laboratorium wywodzi się z języka angielskiego: AUtomotive REtail Systems. AuresLab stanowi markę spółki Aures Laboratories s.r.o. wchodzącej w skład Grupy AAA AUTO.
– Innowacje obejmą całą Grupę AAA AUTO i wszystkie działania, które dotyczą klientów. W tym roku zainwestujemy do 10 milionów euro w projekty, którymi zajmować się będzie AuresLab, a do roku 2020 wartość ta sięgnie 40 milionów euro. Grupa AAA AUTO zawsze wyróżniała się na tle konkurencji ze względu na swoje nacechowane innowacyjnością działania. Sam pomysł modelu biznesowego, na który wpadliśmy już 25 lat temu, był przełomowy: zakup pojazdów za gotówkę i idące za nim przejęcie własności. Potem przyszedł czas na kolejne innowacje, takie jak na przykład utworzenie centrum obsługi klienta czy wykorzystanie Internetu jako ważnego narzędzia do obsługi sprzedaży i zakupu. Ostatnio udoskonaliliśmy sposób prezentacji samochodów na takich portalach, jak Facebook czy Instagram, a także wdrożyliśmy narzędzia pozwalające klientom na identyfikację aut dzięki kodom QR. Uruchomiliśmy także funkcję pozwalającą na wirtualny spacer po naszym centrum obsługi w Pradze w trzech wymiarach oraz wskazówki nawigacyjne do naszych oddziałów na mapach Google – mówi Petr Vaněček, Dyrektor ds. Operacyjnych, który w AAA AUTO odpowiada za innowacje we wszystkich spółkach Grupy.
– Naszym celem jest wprowadzanie takich innowacji, które pozwolą nam obsłużyć klientów szybciej i lepiej. Przykładowo, usługa Try & Buy – wypróbuj i kup – pozwoli klientom Mototechny testowanie wybranego pojazdu przez trzy miesiące przed podjęciem decyzji o zakupie. Testujemy tę usługę i planujemy wprowadzić ją w kwietniu. Obecnie już oferujemy innowacyjne produkty software’owe, takie jak na przykład zalgorytmizowane wyceny samochodów, albo aplikacje pozwalające na agregację możliwości biznesowych opisanych w Internecie – stwierdził Stanislav Gálik, który dotychczas zajmował się doradztwem strategicznym dla marki Mototechna
– AuresLab przedstawiać będzie propozycje innowacji samodzielnie lub we współpracy z innymi działami w ramach Grupy AAA AUTO. Będziemy zbierać pomysły, oceniać ich wykonalność i korzyści dla klientów, a potem będziemy je wdrażać i uruchamiać w praktyce. Po przeprowadzeniu pilotaży będziemy je przekazywać do odpowiednich działów bądź spółek Grupy, celem pełnego ich zintegrowania z produktami i usługami przeznaczonymi dla naszych klientów – podsumowała Karolína Topolová.