8 marca już minął, ale w opinii wielu osób, nie tylko pań, ale i panów – święto “płci pięknej” powinno trwać przez cały rok. A prezentem może być auto: niekoniecznie nowe, ale też używane.
Z Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA Auto opublikowała interesujące dane, dotyczące zakupów samochodów przez panie.
Zobacz także:
Wynika z nich, że płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w zaufanym centrum sprzedaży samochodów używanych, gdzie obecny jest mechanik, niż wybrać samochód z ogłoszenia, lub zdecydować się na pojazd sprowadzony z zagranicy. Kobiety są szczególnie uważne przy wyborze auta z drugiej ręki, wtedy liczy się dla nich przede wszystkim stan techniczny pojazdu, a mniejsze znaczenie ma jego wygląd. W 2015 roku Polki najczęściej wybierały auta używane marki Ford (12 proc.).
– Kobieta jako klient jest bardzo pragmatyczna i przywiązuje dużą wagę do szczegółowej selekcji odpowiedniego modelu samochodu. Kobiety zwykle nie kupują używanego auta z ogłoszenia, nie decydują się także na zakup samochodu sprowadzonego z zagranicy z trudną do weryfikacji historią. Zdecydowanie bardziej wolą korzystać z usług certyfikowanych centrów sprzedaży aut używanych, w których doceniają możliwość konsultowania stanu technicznego pojazdu z mechanikiem oraz sprawdzenia auta na stanowisku diagnostycznym – powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA Auto w Polsce i członek zarządu Grupy.
Kobiety stanowią 30 proc. wszystkich klientów firmy AAA Auto w Polsce. Według danych firmy, Polki w 58 proc. wybierają auta o nadwoziu typu hatchback, a 14 proc. klientek decyduje się na samochody o nadwoziu typu sedan.
– Kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i wygodę codziennej jazdy. To powód, dla którego często decydują się na mniejszy samochód ze słabszym silnikiem, łatwiejszy do zaparkowania oraz bardziej ekonomiczny – dodał Przemysław Vonau.
Najczęściej kupowane przez Polki w 2015 roku były auta marki Ford – 12 proc. sprzedanych aut, drugim wyborem były auta marki Toyota – 10 proc., a trzecim – 7,8 proc., modele Škody. W ciągu ostatnich 5 lat w ramach Grupy AAA AUTO wzrosło zapotrzebowanie na samochody typu SUV, czyniąc je tym samym trzecią najpopularniejszą klasą samochodów wśród kobiet.
Najczęściej kupowane modele samochodów przez kobiety w 2015 roku w Polsce:
1. Škoda Fabia;
2. Ford Focus;
3. Toyota Yaris;
4. Opel Astra;
5. Honda Civic;
6. Toyota Auris;
7. Ford Mondeo;
8. VW Polo;
9. Ford Fiesta;
10. Škoda Octavia.
Kobiety, które kupiły samochód w AAA Auto w 2015 roku częściej wybierały auta z silnikiem benzynowym (63 proc.) niż z dieslem, a 90 proc. klientek preferowało manualną skrzynię biegów. Najpopularniejszymi kolorami samochodów wśród kobiet były kolejno: czarny (21 proc.), srebrny (20 proc.), szary (15 proc.). Praktyczność użytkowania jest dużo ważniejsza dla kobiet niż komfort jazdy, trzecim wskazywanym przez nie przy wyborze samochodu kryterium jest bezpieczeństwo.
Jeśli chodzi o modele samochodów z wyposażeniem dodatkowym, bezpieczeństwo staje się z kolei pierwszym czynnikiem determinującym wybór samochodu. W związku z tym, aż 96 proc. kobiet wybiera auto z systemem ABS, a 56 proc. ze światłami przeciwmgielnymi. Ponadto istotna dla kobiet jest wielkość bagażnika oraz ekonomiczne zużycie paliwa, a także użyteczne funkcje, jak: tempomat i system głośnomówiący.