Wyniki sprzedażowe Grupy AAA Auto, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, wskazują, że preferencje zakupowe w obszarze motoryzacji wśród kobiet i mężczyzn w Polsce w zasadzie nie różnią się.
Powszechny stereotyp, że kobiety wolą czerwone i mniejsze samochody może zatem odejść do lamusa. Auta w czerwieni były bowiem dopiero piątym wyborem Polek, podobnie zresztą jak Polaków.
Zobacz także:
Jeśli chodzi o marki aut używanych – obie płci najbardziej upodobały sobie Ople, Fordy i Škody.
Według danych AAA AUTO, dwoma najczęściej kupowanymi modelami samochodów używanych w salonach dealera wśród Polaków były: Opel Astra i Ford Focus. Pierwszy z nich był najczęstszym wyborem mężczyzn w Polsce, a drugi – najczęstszym wyborem Polek. I odwrotnie – na drugim miejscu wśród Polaków był Ford Focus, a wśród Polek – Opel Astra.
Trzecie miejsce w przypadku obu płci zajęła Škoda – wśród kobiet była to Fabia, a w przypadku mężczyzn – Octavia. Jeśli chodzi o kolory – klienci obu płci najczęściej wybierali srebrne auta (24,11 proc. Polaków i 19,78 proc. Polek). Drugim wyborem, zarówno wśród Polaków i Polek był kolor czarny (19,69 proc. mężczyzn i 18,90 proc. kobiet). W przypadku obu płci kolor czerwony był dopiero piątym wyborem.
– Coroczna analiza preferencji zakupowych klientów Grupy AAA AUTO dostarcza nam oraz naszym klientom rzetelnej wiedzy na temat tego, co w danym czasie najlepiej się sprzedaje w danym kraju. Klienci mogą tą wiedzę wykorzystać podczas podejmowania indywidualnych decyzji zakupowych – w kwestii marki, modelu, koloru, czy typu nadwozia samochodu – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.
Najczęściej wybierane kolory aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce 2016 roku według danych AAA Auto:
Najczęściej kupowane modele aut używanych wśród kobiet i mężczyzn w Polsce versus cała Grupa AAA AUTO (Czechy, Polska, Słowacja, Węgry) w 2016 roku:
Kobiety zgadzały się z mężczyznami również w kwestii nadwozia kupowanych samochodów. Na hatchbacki zdecydowało się 56,13 proc. kobiet i 42,71 proc. mężczyzn. Drugim wyborem wśród polskich nabywców były samochody typu kombi (14,48 proc. kobiet i 18,16 proc. mężczyzn). Natomiast trzecie miejsce zajęły sedany (11,05 proc. kobiet i 15,15 proc. mężczyzn). Zarówno kobiety, jak i mężczyźni najczęściej wybierali samochody z silnikiem benzynowym (73,15 proc. kobiet i 61,07 proc. mężczyzn). Obie płci stawiały na silniki o mocy 65- 140 KM (72,60 proc. kobiet i 66,85 proc. mężczyzn).
W Grupie AAA AUTO, posiadającej oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, sprzedano w 2016 roku łącznie 69 000 samochodów używanych