Ponad rok temu Grupa AAA AUTO otworzyła uroczyście w Piasecznie koło Warszawy swoje pierwsze autocentrum w Polsce, czyniąc nasz kraj kluczowym ogniwem swojej sieci sprzedaży poza granicą Czech.
W ten sposób, największy dealer używanych samochodów w Europie Środkowej z 24-letnią historią w tym biznesie, rozpoczął dynamiczną realizację planu ekspansji międzynarodowej.
Zobacz także:
– Rok funkcjonowania na polskim rynku możemy podsumować jako wyjątkowo udany. Otworzyliśmy trzy oddziały AAA AUTO: w Piasecznie, Warszawie i Katowicach, w których łącznie sprzedaliśmy ponad 2500 samochodów. Polska wyrasta na „czarnego konia” Grupy AAA AUTO. Sprzedaż w Polsce wzrosła z kilkudziesięciu samochodów miesięcznie w jednym oddziale do ponad trzystu aut w trzech oddziałach w ciągu roku. Warto się pochwalić, że w kwietniu jako cała Grupa AAA AUTO zanotowaliśmy najlepszy miesięczny wynik sprzedażowy na przestrzeni ośmiu lat, sprzedając 6 232 samochody. Z czego Polska osiągnęła 175 proc. i jest to najwyższy wzrost sprzedaży w odniesieniu do ostatnich miesięcy na tle pozostałych państw Grupy: Czech, Słowacji i Węgier – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.
Firma zrewolucjonizowała krajowy rynek samochodów używanych, wyznaczając nowe standardy jego funkcjonowania. W AAA AUTO można kupić samochody po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Auta są szczegółowo badane w trakcie zakupu, co powoduje, że aż 65-70 proc. z nich nie jest przyjmowane do salonów z powodu usterek technicznych lub prawnych.
– Od tego roku chcemy uruchamiać kilka oddziałów rocznie, początkowo w największych miastach Polski. W każdy z nich będziemy inwestować około 2 mln Euro, a środki zostaną przeznaczone na adaptację siedzib oddziałów oraz zakup aut. Wkrótce będziemy mogli ogłosić nazwę kolejnego miasta, w którym zostanie otwarty nasz oddział – dodała Karolina Topolova.
Według najnowszych badań dotyczących korzyści oferowanych przez AAA AUTO, klienci najbardziej cenią szeroką gamę usług: od samego wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż po zakup pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń. Doceniają także gwarancję legalnego pochodzenia pojazdu i przebiegu oraz możliwość jego wymiany na inny, w terminie do siedmiu dni, jak również gwarancję ubezpieczeniową Carlife na stan mechaniczny pojazdu do 12 miesięcy.
Bardzo ważną kwestią dla klientów jest także fakt, że sprzedawane przez firmę samochody są jej własnością i posiadają dożywotnią gwarancję prawną. Popularne jest również unikalne na rynku używanych aut rozwiązanie, które firma wprowadziła wiosną tego roku, pozwalające na finansowanie zakupu auta używanego w kredycie z jednoczesną rekompensatą kosztów kredytu.
Rozwój AAA AUTO w Polsce związane jest także z rosnącym zatrudnieniem pracowników. Początkowo firma zatrudniała 40 osób, teraz jest to 130 pracowników w trzech oddziałach oraz call center. Obecnie firma oferuje w Polsce niemal 600 sprawdzonych aut, które w 80 proc. pochodzą z rynku rodzimego.
Najlepiej sprzedające się samochody używane w AAA AUTO w Polsce w minionym roku (kwiecień 2015 – kwiecień 2016):
TOP 10 modeli
1. Opel Astra – 4,61 proc.;
2. Skoda Octavia – 3,81 proc.;
3. Ford Focus – 3,77 proc.;
4. Skoda Fabia – 3,25 proc.;
5. Volkswagen Passat – 3,21 proc.;
6. Ford Mondeo – 3,09 proc.;
7. Volkswagen Golf – 2,61 proc.;
8. Toyota Yaris – 1,88 proc.;
9. Toyota Avensis – 1,68 proc.;
10. Opel Corsa – 1,68 proc.
TOP 5 marek
1. Ford – 10,06 proc.;
2. Opel – 9,86 proc.;
3. VW – 9,46 proc.;
4. Skoda – 8,42 proc.;
5. Toyota – 7,25 proc.
TOP 5 typów nadwozia
1. Hatchback – 43,77 proc.;
2. Kombi – 19,44 proc.;
3. Sedan – 13,03 proc.;
4. SUV – 11,26 proc.;
5. MPV – 6,37 proc.