Na Targach Busworld w Brukseli Solaris prezentuje trzy bezemisyjne autobusy: elektryczny, z napędem wodorowym oraz dwuprzegubową platformę dla pojazdów komunikacji miejskiej.
Firma zaprasza też codziennie na Forum na temat współczesnego transportu publicznego.
Zobacz także:
Urbino 18 electric – elektryczny autobus przegubowy z bateriami nowej generacji, Urbino 12 hydrogen – autobus wodorowy najnowszej generacji oraz Solaris platforma Trollino 24 – to obok Solaris talks propozycje dla zwiedzających wystawę w Brukseli.
Solaris już od kilkunastu lat konsekwentnie rozwija portfolio pojazdów z napędem alternatywnym, będąc obecnie jednym z najważniejszych graczy na rynku europejskim w obszarze elektromobilności. Dostarczone do tej pory przez firmę autobusy elektryczne do 16 państw pokonały łącznie ponad 20 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych.
Solaris Urbino 18 electric
Wyrazista linia przegubowego Urbino 18 electric jest znana wielu przewoźnikom – ponad 200 modeli zostało już zamówionych. Pojazd prezentowany na Busworld ma jednak unikatowe wyposażenie. Nowością są baterie nowej generacji Solaris High Energy+. Wyróżniają się one wysoką gęstością energii, dzięki czemu autobus będzie w stanie bez problemu pokonać 200 km na jednym ładowaniu, niezależnie od warunków drogowych i klimatycznych.
Udoskonalone parametry magazynów energii pozwolą jednak przy znacznie zwiększonym zasięgu zachować wciąż sporą pojemność pasażerską. W Urbino 18 electric zamontowano 7 packów baterii o łącznej pojemności około 553 kWh. Autobus zaopatrzono w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS). Urządzenie Mobileye Shield+ niweluje ryzyko bezpośrednich kolizji z pieszymi czy rowerzystami poprzez system inteligentnych kamer nieustannie monitorujących tzw. martwe pola w pojeździe.
Prezentowany na targach pojazd jest wyposażony w system inicjujący automatyczne hamowanie CMS (Collision Mitigation System). W miejscu tradycyjnych lusterek bocznych autobusu zamontowano kamery. Aby maksymalnie obniżyć zużycie energii zamontowano klimatyzację z pompą ciepła. Innowacją jest falownik trakcyjny w pojeździe, który został wykonany w nowatorskiej technologii SiC.
Solaris Urbino 12 hydrogen
Wodór przekształcany jest w energię elektryczną, a ta z kolei zasila układ napędowy pojazdu. Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu aż 350 km. Wykorzystano zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW.
Produktowa nowość wyposażona jest w małą baterię trakcyjną Solaris High Power, która ma za zadanie wspomaganie ogniwa paliwowego w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Zestaw kompozytowych butli umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu pozwoli zmagazynować 36,8 kg wodoru. Na końcu każdego ze zbiorników zamontowany jest zawór multifunkcyjny.
Prezentowany na targach model już znalazł pierwszych nabywców.
Solaris Trollino 24
Podczas targów Busworld 2019 swoją światową premierę ma trolejbus Trollino 24 w wersji MetroStyle. Powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz właśnie trolejbusów. Jego napęd stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy, napędzające dwie osie napędowe.
Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 58 kWh ładowany jest podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Pojazd, o unikatowym układzie drzwi 1-2-2-2-2 wyposażony został ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Na pokładzie będzie mogło podróżować nawet 215 osób. W premierowym modelu również zamiast lusterek bocznych będą zamontowane kamery.
#Solaris Talks
W ramach „Solaris Talks” producent dzieli się swoim doświadczeniem oraz informacjami o produktach, ale również zaprasza do rozmowy na temat nowoczesnych technologii wykorzystywanych w obszarze e-mobilności i zmieniającego się oblicza komunikacji miejskiej.