300TU: WYJAZD NA PASSO STELVIO – UDANY CHOĆ MĘCZĄCY

E 1_2096

Event 300tu we Włoszech zakończył tegoroczny sezon spotkań polskiego elitarnego klubu użytkowników aut GT. Bez wątpienia trzydniowa impreza z głównym punktem programu jakim był wjazd na Passo Stelvio przyniósł jej uczestnikom sporo emocji.

Choć zmęczenie ostatniego dnia imprezy dawało już o sobie znać, można pokusić się o stwierdzenie iż była to impreza wyjątkowa. Nie zawiodła również pogoda, o która najbardziej się obawiano z racji niekorzystnych prognoz. Jedynie podczas track day’a na Adria Raceway International trochę popadało.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
KLUB 300TU
COYOTE: SYSTEM INFORMACJI POMAGA KIEROWCOM


Najbardziej obawiano się pogody podczas wjazdu na Stelvio. Niekorzystne prognozy na szczęście się nie sprawdziły. Aby widoki były jeszcze lepsze, klubowicze przy włoskiej kawie poczekali przed przełęczą na zejście mgły i wtedy rozpoczęła się „prawdziwa motoryzacyjna przygoda”. O dziwo przełęcz Stelvio poza pojedynczymi samochodami była tego dnia wyjątkowo „pusta”. Złe prognozy wystraszyły fanów motoryzacji i kolarstwa do tej wspinaczki na 2757 m n.p.m. Dzięki temu czas wjazdu był dużo szybszy od zakładanego.

E 2_2003

Każdy z klubowiczów siedząc za kierownicą swojego kilkuset konnego samochodu, mógł sprawdzić się na tej niesamowitej przełęczy. Na samej górze pamiątkowe zdjęcia, kawa, chwila oddechu i wspaniałe widoki podczas zjazdu do Bormio, gdzie zaplanowany był postój na lunch. Następnie grupa aut, a wśród nich takie samochody jak Porsche Panamera, Porsche 911 GT2, Mercedes CL AMG, Mercedes SLS czy McLaren MP4-12C Spider ruszyła w kierunku kolejnej przełęczy – tym razem był to wjazd do miejscowości Aprica. Dalej już na Klub 300tu czekało Maranello.

Wizyta w Museo Casa Enzo Ferrari w Modenie, a także w Muzeum Ferrari w Maranello pozwoliła na wyjątkową podróż w czasie. Takie samochody jak Ferrari 500 F2, Ferrari 289 GTO Evoluzione, Ferrari F40, czy FXX to spora część historii tej marki. W muzeum w Modenie można było z bliska obejrzeć jak wyglądały kiedyś bolidy F1. Ferrari Lancia D50, Ferrari 312 T4 Gillesa Villeneuve, słynny McLaren MP4/4 Ayrtona Senny miały ogromny wpływ na rozwój F1.

E 3_2026

Jednak największe wrażenie zrobiła wizyta w fabryce Pagani. Na początek każdy z bliska mógł zobaczyć Pagani Zonda Revolucione – których łącznie powstanie 5 sztuk. Cena auta to 2 mln euro. Kolejne punkty wycieczki obejmowały obejrzenie procesu ręcznej budowy karbonowego monocoque. Warto w tym miejscu dodać, że w ciągu roku w fabryce Pagani powstaje lekko ponad 20 egzemplarzy aut. Klubowicze mogli zobaczyć także z bliska nowe dziecko Huracio Paganiego – model Huayra.

Czas oczekiwania na każdy samochód tej włoskiej manufaktury wynosi około 2 lat. Klubowicze 300tu mieli możliwość wejścia do nowo ukończonej fabryki Pagani, mieszcząca się w pobliżu starej, gdzie jeszcze trwa przygotowanie monocoque. Dzięki nowemu większemu budynkowi niebawem planowane jest zwiększenie produkcji do ponad 30 modeli rocznie.

E 4_2052

Emocji dostarczył też track day na kameralnym, ale technicznym i bardzo ładnym torze jakim jest Adria International Raceway. Na liczącym 2702 metrów torze najlepszy czas dnia wykręcił użytkownik Porsche 911 GT2, przed Porsche Panamerą i McLarenem MP4-12C Spider. Po rozdaniu nagród za najlepsze czasy dnia, które ufundowała firma Coyote, a także Smart Detailing, kolumna aut 300tu przeniosła się nad adriatycki kurort Sottomarina, skąd klubowicze udali się w drogę powrotną do kraju.

– Korzystając z okazji chciałbym podziękować uczestnikom eventu we Włoszech za udział w tej myślę udanej imprezie. Dziękuję również wszystkim osobom z którymi spotykaliśmy się na tegorocznych imprezach oraz osobom które pomagały w ich organizacji i przebiegu jak np. naszym instruktorom. Słowa podziękowania kieruję także w kierunku wszystkich naszych partnerów w tym szczególności dla firm: Coyote, Młyn Klekotki Spa oraz Smart Detailing. Sezon 2013 Klubu 300tu uznajemy za zakończony i rozpoczynamy pracę nad kalendarzem imprez w kolejnym roku. Do zobaczenia! – powiedział organizator imprez 300tu, Tomasz Helman.

E 5_2082