Po swoim powrocie do świata wyścigów w ubiegłym roku, model Alpine odniósł szereg spektakularnych sukcesów, których ukoronowaniem było zwycięstwo w serii European Le Mans Series (ELMS).
Zespół Signatech-Alpine wyznaczył sobie na sezon 2014 ambitny cel, zamierzając zdobyć miejsce na podium w wyścigu 24H Le Mans. Do Nelsona Panciaticiego i Paula- Lup Chatina dołączył Brytyjczyk, Oliver Webb. Ten sportowy program jest elementem procesu wskrzeszania marki Alpine. „Berlinette XXI wieku” trafi do sprzedaży w 2016 roku.
Zobacz także:
SPORT
Zwycięski powrót Alpine w 2013 roku – jedno zwycięstwo i trzy miejsca na podium w wyścigach serii ELMS – pozwolił nadać nowy impuls legendarnej marce. W aktualnym, drugim z kolei sezonie, priorytetowym celem jest wyścig 24H Le Mans.
– W ubiegłym sezonie zapisana została nowa karta w wyjątkowej historii Alpine. Od samego początku był to bardzo ambitny projekt. Pierwsze zwycięstwa odniesione w tej nowej epoce stały się możliwe dzięki talentom i wytężonej pracy całego zespołu. Nasz zbiorowy sukces jest jednak tylko etapem na drodze do światowej przygody. Alpine żyje sportem, przygodą, technicznymi wyzwaniami i projektem produkcyjnym. Alpine to również wizja na skalę międzynarodową, dlatego z radością witamy w naszym gronie kierowcę z Wielkiej Brytanii – mówi Bernard Ollivier.
– Odniesione zwycięstwa zespołowe i kierowców były dla nas wspaniałą nagrodą. Ta niezwykła przygoda, rozpoczęta w 2013 roku, entuzjazm wywołany powrotem Alpine do świata wyścigów oraz zdobyte puchary nadały przedsięwzięciu nowy, niesamowity impuls. A obecny, drugi sezon zapowiada się jeszcze bardziej pasjonująco! Cały zespół jest gotowy do podjęcia tego wyzwania, w szczególności jeśli chodzi o wyścig 24 Le Mans – dodaje Philippe Sinault, szef Teamu Signatech-Alpine.
Nowością w przepisach dotyczących European Le Mans Series na 2014 rok jest wydłużenie czasu trwania wyścigu do 4 godzin. Trzech kierowców będzie się zmieniać za kierownicą.
– Od chwili zdobycia pucharu ELMS tylko jedna myśl wciąż chodzi mi po głowie: wystartować po kolejne zwycięstwa. Należy bronić tego tytułu i zabłysnąć na torze w Le Mans. Paul-Loup Chatin i Oliver Webb są bardzo dobrymi kierowcami – twierdzi zwycięzca European Le Mans Series z 2013 roku, Nelson Panciatici, który ponownie zasiądzie za kierownicą Alpine A450 w tym sezonie.
Debiutujący za kierownicą Alpine w 2013 roku i będący odkryciem ubiegłego sezonu, Paul-Loup Chatin, udowodnił, że potrafi szybko dostosować się do specyfiki wyścigów na wytrzymałość. Mający na swoim koncie zwycięstwo w European Le Mans Series w kategorii LMPC, kierowca jest dobrej myśli.
– To był dodatkowy etap. Wejście do zespołu Signatech- Alpine było wyzwaniem. Zdobyte w 2013 roku tytuły dowiodły, że projekt opiera się na solidnych podstawach. Chodzi zatem o to, aby kontynuować tę pozytywną tendencję. Musimy uczynić wszystko, aby sprostać naszym ambicjom – powiedział Paul-Loup.
Mający w ubiegłym roku w swym składzie samych francuskich kierowców, Signatech-Alpine staje się w 2014 roku międzynarodowym zespołem, dzięki przyjęciu wschodzącej gwiazdy brytyjskich sportów motorowych. W wieku 22 lat, Oliver Webb debiutuje w wyścigach wytrzymałościowych, po długiej karierze w samochodach jednomiejscowych. Podobnie jak jego koledzy z teamu, zamierza wykorzystać swoje doświadczenie, aby zapewnić zwycięstwo teamowi. Jego szczególne więzi z Francją – jego matka jest Francuzką – stanowią dodatkowy atut, który ułatwi mu integrację z zespołem.
– To dla mnie nowa przygoda. Podoba mi się duch panujący w świecie wyścigów wytrzymałościowych. Pomysł udziału w wyścigu zespołowym zainteresował mnie. Start w barwach Signatech- Alpine jest najlepszym sposobem zadebiutowania w tej kategorii. Alpine jest marką należącą do dziedzictwa motoryzacji i historii toru w Le Mans. Już zaczęliśmy wspólną pracę. Zespół jest bardzo profesjonalny, przyjazny i zgrany. Panuje w nim wspaniała atmosfera, która bez wątpienia przyczyniła się do osiągnięcia tak dobrych wyników – podkreśla Oliver.
Alpine A450 pojawi się na starcie już 1 i 2 kwietnia br., na torze Paul Ricard, w ramach pierwszych oficjalnych jazd testowych do European Le Mans Series.