Michelin to jedyna firma oponiarska wśród 10 najwyżej ocenianych marek w Europie – wynika z najnowszego badania Best Brands.
Najsilniejsze motoryzacyjne marki europejskie to Porsche, BMW, Audi oraz właśnie Michelin.
Zobacz także:
Instytut badawczy GfK Market Research przeprowadził ankietę wśród 5 tysięcy konsumentów z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii. Wybierali oni spośród 58 działających w Europie przedsiębiorstw wytypowanych wcześniej na podstawie wielkości sprzedaży, wartości rynkowej oraz reputacji.
Ostateczny wybór konsumentów opierał się ponadto na takich kryteriach jak sympatia do marki, jej tożsamość, niepowtarzalność, reputacja, międzynarodowy charakter oraz rentowność.
Ranking Best Brands przygotowywany jest corocznie od 2004 roku.
Najwyższe miejsca w zestawieniu 10 Best Corporate Brands in Europe zajęły kolejno:
1. Porsche;
2. BMW;
3. Bosch;
4. Ikea;
5. Adidas;
6. Audi;
7. Miele;
8. Michelin;
9. Nestle;
10. L’Oreal.